Butikken du kommer tilbake til

Bakgrunn
– Butikken ble etablert 29.03.1978 av Håkon Kristiansen, hvor jeg, Kristian Fr. Kristiansen, (andre generasjon) tok over fra år 2000. Vår visjon og vårt slagord var: «Boomerang – butikken du kommer tilbake til». Boomerang effekt. Vi skal levere så god service og så gode kvalitetsvarer fra anerkjente merkevarer at kunden kommer igjen og igjen. Dette er fortsatt vårt viktigste DNA. Vi har i tillegg helt fra dag én opparbeidet oss sterk kompetanse på konfeksjon (dress, blazer, drakt og kjoler) levert av et utvalg av de beste både nasjonale og internasjonale leverandører på området. Vi gir oss ikke før antrekket sitter 100% perfekt og tilbyr både skreddertilpasninger og skreddersøm.
Merkevarer
Morris of Stockholm, Tiger of Sweden, J. Lindeberg, Belstaff, UBR, Rails, American Vintage, Replay, Mayla, BALL, Orian, Lacoste, Jacob Cohen, Frislid.
– I tillegg har vi Eton, NN07, Blue de Genes, Samsøe&Samsøe, Sand, Plain, HUB, G-Lab, Calvin Klein, Muchachomalo, Panos Emporio, 0909 Italy, Dell`ga, Ella & Il, Love Lolita, By Malina, By Malene Birger, Jim Rickey, Part Two, RiccoVero Woman, Ecoya og Lagency.
Fire verdier som
beskriver butikken
– Lidenskap for mote og mennesker, topp service, anerkjente merkevarer med «value for money», fremoverlente og med «glimt i øyet»
utfordringer og muligheter under pandemien
– Helt identiske med alle andre vil jeg tippe. Helt praktiske ting. Etablere alle smittevern og rutiner - få tak i en automatisk hånddispenser som hadde lang ventetid og alle slike små og store ting. Konstant oppfølging av regler i stadig endring. Samtidig var permitteringer ekstremt tungt. Permisjon har ikke vært en diskusjon her siden 1978.
– Ettersom vi er en butikk som er tuftet på besøk. Jo flere kunder, jo mer trives vi. Utfordringen er jo så klart når myndighetene sier «ikke gå ut». Vi kan ikke da markedsføre at vi skal lage fest i butikken. Mulighetene du da kan gripe er de andre plattformene og arenaene. Vi har nok fått en rakett i rompa på en del områder som vi uansett skulle ta tak i. Det ble fremskyndet veldig på agendaen. Vi har nå en skreddersydd nettbutikk – hvor du skal føle at du er i butikken når du er på nett. Fra før av har vi alltid vært aktive på sosiale medier, og økte takten raskt på området. Samtidig som vi har innlemmet alt, man kan f.eks. handle produktene man ser på Instagram direkte. Alt for å gjøre handleopplevelsen så enkel som mulig for kunden. Heldigvis har vi gjort mye av de «ekstra service» tingene fra før pandemien. Og vil selvfølgelig fortsette med det når dette endelig er over. Vi er alltid bare en henvendelse unna en løsning for kunden!
Deres oppfordring til innbyggerne og kundene i Fredrikstad
– For oss som har den lidenskapen at vi elsker mennesker og klær så oppfordrer jeg at så fort det er mulig, kom fysisk til butikken. Vi trives jo best på jobb når det er kunder i butikken. Fullt trykk og hvor vi kan øse av vår kunnskap og lage god stemning og atmosfære er det beste vi vet.
Ta tilbake byen så fort det er mulig, og fortsett med det i fremtiden!